Design 32 – zgłoszone dyplomy

Projekty
autor projektu:  wielu autorów
Zobacz autorów
Zobacz tagi

Wszystkie 32 dyplomy, które zostały w tym roku zgłoszone do konkursu przez uczelnie.

Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu


Tożsamość wizualna Muzeum geologicznego we Wrocławiu (Agnieszka Piotrowska).


Skaner i drukarka – modułowy zestaw (Radosław Fiołek) dla technologii druku 3D.


„Wokół człowieka – struktury powiązań’’. Autorska kolekcja ubiorów inspirowana formami organicznymi (Emilia Kaszowska).


Umywalnia. Obiekt użytkowy (Karolina Gardzilewicz) – zestaw naczyń ze stelażem zwracający uwagę na budowanie więzi i problem nadmiernego zużycia wody.

Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie


STALK. Obiekt wystawowy na Wiśle (Aksana Maria Wietrow) - służący eksponowaniu rozwiązań promujących projektowanie zrównoważone, biomimetykę oraz związane z nimi idee.


Między materiałem a prawdą (Ewa Pększal) - meble o wytrzymałej, stabilnej konstrukcji z materiału na pozór nietrwałego, kojarzonego z jednorazowością.


Italo Calvino, If on a winter’s night a traveler – interpretacja (Hanna Piotrowska) – projekt dwóch książek – pierwsza zawiera tekst a druga prezentację rozwoju konkretnych wątków i określeń na przestrzeni powieści.


Udomowienie zwierząt gospodarskich (Agata Małek) – prowokujące do refleksji nad obecnością i miejscem zwierząt w życiu człowieka wielofunkcyjne, porcelanowe naczynie, lampa/budzik oraz siedzisko (nowoczesny tron).

Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi


Dynamiczna identyfikacja wizualna sieci hosteli CUBE (Anna Dauenhauer) - umożliwia dostosowanie logotypu oraz pozostałych elementów języka graficznego do przestrzeni, a także potrzeb hostelu.


Projekt urządzenia usprawniającego procedurę testu kometowego (ILECA-28) (Marta Wota) - projekt specjalistycznego urządzenia wspierającego proces detekcji uszkodzeń i analizy naprawy DNA (test kometowy), powstały we współpracy z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi.


Projekt maski z pogranicza światów – wirtualnego i realnego (Mikołaj Chrostowski) dla branży gier wideo.


Typy osobowości a preferencje w wystroju wnętrz (Izabela Krześlak) – kolekcja dywanów dla ekstra- i introwertyków.

Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach


Obserwatorium dźwięku. Instalacja multimedialna o charakterze edukacyjnym (Kacper Mutke) - interaktywna, edukacyjna instalacja multimedialna służąca do obserwacji dźwięku.


Pamiętam – obiekty wyrażające pamięć o zmarłym w myśl nurtu less waste (Martyna Piątek) – projekt odnoszący się do słowiańskiej tradycji czczenia zmarłych, składający się z arkuszy do spalania, czarki pamięci ze zbiornikiem na popiół, poziomego wazonu na cięte kwiaty oraz donicy z terakotowym wkładem nawadniającym.


Liternictwo Mikołowa. Zestaw krojów inspirowanych mikołowskimi szyldami (Weronika Mehr) - trzy kroje pisma: Jakelka, Lipsta i Filipek zrealizowane w oparciu o przykłady dawnego liternictwa szyldowego, tworzonego przez mikołowskich rzemieślników.


Lumo – akcesoria rowerowe do przewożenia psów (Agnieszka Uchyła) - linia akcesoriów umożliwiających przewożenie psa podczas podróży rowerem.

Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku


Lata 90. O czym szumią ortaliony. (Hanna Kmieć) – książka - podróż sentymentalna do tytułowych lat dziewięćdziesiątych.


Anatomicon – ilustrowany atlas anatomiczny (Jakub Baracz) - projekt atlasu anatomicznego dla dzieci w wieku szkolnym.


Szykownik. Świadomy rytuał piękna (Magdalena Karpińska) - zestaw mebli składający się z toaletki, stołka i kamerdynera jako odpowiedź na powszechnie panujące przekonanie o tym, że toaletka jest meblem nieaktualnym i wymagającym odświeżenia.


Mieszkać na drzewie. Projekt HUBA (Paweł Lewandowski) - namiot, specjalnie zaprojektowany do zawieszania na drzewie.

Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu


Specjalistyczny pojazd do montażu i utrzymania oznakowania pionowego dróg. Projekt koncepcyjno– funkcjonalny (Agata Rosiecka).


Siedziska aktywne (Kamila Wolska) - aktywne, ruchome siedzisko, które dzięki zaokrąglonej podstawie w kształcie soczewki, obraca się i buja na boki w każdym kierunku.


Projekt podręcznika do nauki języka migowego (Roxana Goncerzewicz) - podręcznik oraz plansze i plakaty popularyzujące język migowy w Polsce.


HOME (Maria Bartosiak) – kolekcja ubrań - subiektywna, artystyczna wypowiedź zainspirowaną formami natury.

Akademia Sztuki w Szczecinie


Mebel dla przedszkolaka (Nikola Kowalska) - do użytku indywidualnego z możliwością grupowania kilku stolików do pracy zespołowej.


Projekt książki aktywnościowej dla dzieci pt. Słowianek, czyli zabawy i tradycje słowiańskie według pór roku (Patrycja Posyłajka) – książka edukująca najmłodszych w zakresie polskiej kultury, bogatej we własne tradycje i święta.


Bomba witaminowa – gra edukacyjna (Justyna Kwidzińska) - projekt przeznaczony dla dzieci od ósmego roku życia oraz ich rodziców.


ŻYCIE POMIĘDZY – projekt przestrzeni wspólnej blokowiska w Goleniowie (Karolina Owczarz) – zwracająca uwagę na problem degradacji osiedli wielkopłytowych propozycja rozwiązania dla wspólnej przestrzeni blokowiska z lat 70. XX wieku.

Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie


Dziecko w świecie dorosłych. Projekt aplikacji mobilnej wspierającej budowanie poczucia sprawczości u dzieci (Aleksandra Badura) – aplikacja „Szwendam się” zaprojektowana dla dzieci w przedziale wiekowym 4-5 lat, przeznaczona przede wszystkim do zabawy.


Wobec konsumpcji. Model wzorcowej marki opartej o założenia zrównoważonego rozwoju oraz produktu wspierającego jej wizerunek (Dominik Kłóś) - model marki opartej na wartościach rzemieślniczych (m.in. szczerości, autentyczności, transparentności), a także produkt symbolizujący wartości marki, których celem jest zwrócenie uwagi na przeciwdziałanie nadprodukcji i nadkonsumpcji oraz ich negatywnym skutkom.


Domowe biuro-mebel organizujący przestrzeń pracy (Anna Markowska).


Kolekcja ubiorów inspirowana mistycznym klimatem i ukrytym pięknem przyrody w Południowej Anglii – Lichenes (Anna Kaniewska) – kolekcja w duchu Zero Waste zainspirowana zdjęciami porostów na kamieniach – efekt zafascynowania kształtem, barwą, strukturą i formą porostów oraz rozważań nad środowiskiem naturalnym, obserwacji otaczającego nas świata i reakcją projektanta na problemy z nim związane.