Dworzec centralny ma swoją identyfikacje

Projekty
autorzy projektu:  Aneta LewandowskaJoanna Fidler-Wieruszewska
Zobacz autorów
Zobacz tagi

Dworzec Centralny w Warszawie ma nową identyfikacje. Identyfikacja została wyłoniona na podstawie konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i Polskie Koleje Państwowe. Zwycięzcami są dwie projektantki Aneta Lewandowska i Joanna Fidler-Wieruszewska, wygrały bagatela 50000 złotych.

„O wygranej zdecydował przede wszystkim minimalistyczny, nowoczesny design, zaproponowany przez autorki. Logo nawiązuje formą do rozkładów jazdy pociągów i punktów na mapie. Spójna identyfikacja świetnie współgra z charakterem dworca. Projekt łączy w sobie stylistykę retro ze współczesnym przesłaniem.” – piszę na swojej stronie organizator.

Powyższe logo, jest minimalistyczne i umieszczone odpowiednio w kontekście. Oczywiście można polemizować na temat zastosowanej grubości fonta i formy graficznej – mogłyby być bardziej dobrane do siebie.

Tutaj głośno się zastanawiamy dlaczego zwycięski projekt ma tak kiepskie wizualizacje. Font tylko wrzucony na koszulkę, zresztą tak samo jak logotyp. Mówimy stanowczo – słabo!

Dosyć ciekawie wyglądające, elementy identyfikacji. Jednak z naszej strony bardziej kojarzone ze starym molochem niż z nowoczesnym dworcem, który jakiś czas temu przeszedł modernizacje.

Z czym się to Wam kojarzy? Na pewno nie z czymś nowoczesnym. Prawda?

Na plakacie logo Społem, mówi samo za siebie jak została umiejscowiona przez twórców identyfikacja dworca. Trochę zalatuje poprzednią epoką.

Ogólnie, projekt się nam podoba, jednak nie uważamy, że jest ukończony. Należy jeszcze dużo pracy włożyć, żeby identyfikacja dworca zaczęła wyglądać profesjonalnie i nowocześnie.
Zwycięzcą oczywiście gratulujemy wygranej i stworzenia ciekawego projektu.