Dyplomy ASP 2017 – identyfikacja

Projekty
autor projektu:  wielu autorów
Zobacz autorów
Zobacz tagi

Identyfikacja wizualna obejmuje szerokie spektrum działań. Twórcy identyfikacji niejednokrotnie dowodzili, że standaryzacja nie zna granic. Niektóre projekty z tej kategorii posiadają nawet spersonalizowane kroje pisma.

Mateusz Zieleniewski

Temat dyplomu: Zapomniane miejsca – Identyfikacja wizualna Muzeum Sztuki Cmentarnej we Wrocławiu
Data obrony: lipiec 2017
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu
Promotor: ad. Łukasz Paluch

Celem projektu było stworzenie pełnej identyfikacji wizualnej Muzeum Sztuki Cmentarnej we Wrocławiu mieszczącego się na Starym Cmentarzu Żydowskim, miejscu wyjątkowym (jest to jedyne muzeum sztuki cmentarnej w Polsce), jednak zupełnie nieznanym. Podstawowym założeniem było odzwierciedlenie charakteru tego niezwykłego miejsca poprzez wyraźne nawiązanie do jego elementów dystynktywnych – macew i budowli nagrobnych wraz z całą ich symboliką. Głównym elementem stworzonej identyfikacji wizualnej jest krój pisma inspirowany odnalezioną na płytach nagrobnych typografią. Krój pisma – obejmujący wersaliki, znaki specjalne i ikony z macew – został zaprezentowany w specimenie oraz na plakatach. W skład identyfikacji wizualnej wchodzą również znak, księga znaku, akcydensy, plakaty, ulotki, pocztówki oraz bilety; ich kompozycja także nawiązuje do układów typowych dla płyt nagrobnych, a kolory identyfikacji, to barwy wykorzystywane dawniej do malowania żydowskich płyt nagrobnych. Uzupełnieniem projektu jest kilkunastostronicowa broszura zawierająca najważniejsze informacje o nekropolii – swoisty przewodnik po wrocławskim muzeum, które do tej pory nie dysponowało tego rodzaju materiałami.

Mateusz Zieleniewski – urodzony w 1992 roku, skupiony na identyfikacji wizualnej i typografii. W wolnych chwilach lubi poszaleć w programach 3D.




Aleksandra Jędrzejewska

Temat dyplomu: Projekt identyfkacji wizualnej i strojów marki kolarskiej „Cześć i Czołem
Data obrony: czerwiec 2017
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu
Promotor: dr Marta Płonka

Koncept marki “Cześć i Czołem” powstał z połączenia obserwacji rynku odzieży kolarskiej oraz doświadczeń sportowca. Nazwa – „Cześć i Czołem”, jest bezpośrednio zaczerpnięta z piosenki wesołego Romka z filmu Stanisława Barei „Miś”, a sam logotyp to typograficzna wariacja na temat zabawnego hasła. Istotą dyplomu było nawiązanie do polskich tradycji kolarskich przy użyciu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Projekt obejmuje identyfikację wizualną wraz z projektem i produkcją stroju kolarskiego. Ważną cechą marki jest także opcja dostosowania produktu – na podstawie 6 wzorów oraz 4 kolorów możemy stworzyć niepowtarzalny zestaw i wyruszyć na podbój lokalnych szos.

Aleksandra Jędrzejewska – absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu oraz Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. W swoich projektach łączy zamiłowanie do grafiki ze sportem. Poza projektowaniem trenuje triathlon.




Patrycja Łazarczyk

Temat dyplomu: Projekt etykiet oraz elementów identyfikacji wizualnej Browaru Zamkowego Racibórz.
Data obrony: czerwiec 2017
Uczelnia: Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach
Promotor: dr Marcin Urbańczyk

Celem projektu było odświeżenie wizerunku firmy Browar Zamkowy Racibórz. Podstawowe kryterium to stworzenie zupełnie nowego obrazu przedsiębiorstwa w świadomości odbiorców. Ponieważ klient ma kontakt przede wszystkim z produktem, to właśnie etykieta staje się unikalną wizytówką całej marki. Kluczowym problemem zastanego wizerunku, był brak planu i pomysłu na kreowanie firmy. Opisywany projekt zakłada stworzenie obrazu oryginalnej marki wyróżniającej się na polskim rynku.

Patrycja Łazarczyk – młoda projektantka graficzna. Fascynuje ją rozwiązywanie problemów projektowych. Chętnie uczestniczy w warsztatach z zakresu projektowania i sztuki współczesnej.




Marta Michalska

Temat dyplomu: CHLEB NASZ POWSZEDNI projekt koncepcyjny identyfikacji wizualnej i opakowań dla młyna zbożowego
Data obrony: maj 2017
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie
Promotor: dr Barbara Widłak

Celem pracy było stworzenie identyfikacji wizualnej, opakowań i materiałów promocyjnych młyna zbożowego. Projekt odwołuje się do młyna w Przesławicach, którego historia liczy ponad 700 lat. W logotypie wykorzystano motyw gryfa, obecnego na herbie Jaksy Gryfity, który zapoczątkował rozwój młynarstwa na Ziemi Miechowskiej. Lokalny wymiar działalności i idące za nim względy ekonomiczne wymusiły konieczność stworzenia łatwo modyfikowalnego systemu opakowań. Mąka pakowana jest w papierowe torby typu doypack z doklejanymi w zależności od bieżących potrzeb etykietami. Rolę elementów promujących wypiek chleba pełnią ulotki, katalog i przepisy, które utrzymano w konsekwentnej i spójnej kolorystyce.

Marta Michalska – ukończyła w 2017 Wzornictwo Przemysłowe na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Gospodarkę Przestrzenną na Uniwersytecie Ekonomicznym. Nietypowe połączenie kierunków studiów wynikało z chęci zdobycia wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej w przestrzeni publicznej. Autorka prywatnie pasjonuje się gotowaniem i od kilku lat samodzielnie wypieka chleb.




Hanna Sieńko

Temat dyplomu: Projekt systemu identyfikacji wizualnej miasta Darłowo
Data obrony: czerwiec 2017
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
Promotor: dr Anna Pohl

Celem projektu było stworzenie koncepcji marki miasta Darłowo oraz opracowanie elastycznego systemu identyfikacji wizualnej, który odpowie na wszystkie potrzeby miasta w zakresie budowania wizerunku. Takiego, który pozwoli na dotarcie do zróżnicowanych grup odbiorców oraz będzie identyfikować miasto zarówno w sferze instytucjonalnej, jak i w sferze promocyjnej. Opracowany system identyfikacji wizualnej czerpie z wartości wynikających z tożsamości miasta, m.in. poprzez nawiązanie w znaku i kolorystyce do symboli miejskich.

Hanna Sieńko – ukończyła studia licencjackie na kierunku wzornictwo na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Specjalizuje się w projektowaniu systemów identyfikacji wizualnych, na które zwraca w życiu dużą uwagę. Jej pasją jest fotografia, a w wolnym czasie uwielbia malować.



Patrycja Pawlik

Temat dyplomu: Rupaki. Kolekcja opakowań na zabawki dla dzieci w wieku 4-7 lat oraz projekty materiałów promocyjnych.
Data obrony: wrzesień 2017
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Promotor: prof. dr hab. Sławomir Iwański

Inspiracją do powstania opakowań, zabawek oraz druków promocyjnych był wiersz Danuty Wawiłow „O rupakach”, dający swobodę interpretacji tematu i postaci. Opakowania zostały zaprojektowane tak, aby oprócz funkcji komercyjnej mogły stać się dekoracją pokoju dziecięcego, być wtórnie wykorzystane do zabawy lub pełnić funkcję użytkową, np. jako miejsce zamieszkania Rupaków. Geometryczna forma nawiązuje do kształtów zabawek i przywodzi na myśl kolorowe domki. Materiały promocyjne zostały stworzone z myślą o dzieciach, mogą być swobodnie przekształcane i zakładają twórczą interakcję (Rupakowy zeszyt zabaw – activity book, magnesy z których można ułożyć swojego Rupaka).

Patrycja Pawlik – Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Rodowita Łodzianka. Pomysłów co nie miara. Ma bzika na punkcie ilustracji dla dzieci, starych książeczek oraz ciekawie zaprojektowanych i ręcznie wykonywanych zabawek dla najmłodszych.