Helsinki – nowa identyfikacja

Projekty
autor projektu:  agencja Werklig
Zobacz autorów
Zobacz tagi

Fińska stolica zyskała właśnie nową identyfikację wizualną. Dotychczasowa praktycznie nie istniała, jedynym rozpoznawalnym znakiem był herb miasta.

Tworząc nowe logo agencja Werklig postanowiła nawiązać do szkieletu herbu miasta. Nowa identyfikacja musiała sprostać wielu wymogom, między innymi czytelności nie tylko dla mieszkańców ale także obcokrajowców, turystów czy imigrantów. To też nowy znak jest wszechstronny, można go dostosować do różnych języków i rozmiarów.


Herb Helsinek


Nowe logo miasta

Nowa, zróżnicowana kolorystyka pochodzi z istniejącego herbu, kopuły katedry w Helsinkach, miejskiego systemu transportu publicznego i wielu innych charakterystycznych miejsc. Agencja opracowała także specjalny krój pisma „Helsinki Grotesk” nawiązujący do falistej linii morza z herbu. Całość tworzy nowoczesny, świeży i czytelny projekt, który jednocześnie nawiązuje do przeszłości.


Fotografie – Werklig