Plakaty Szymankiewicza są dobrze znane z wystaw organizowanych przez Instytut Sztuk Wizualnych Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach: „Generacja 2.0 Co nam pozostało po Polskiej Szkole Plakatu?” (2021) oraz „Życzymy Państwu przyjemnej podróży” (2023). Teraz na twórczość Szymankiewicza zostaje zrobiony zoom, aby pokazać ją bliżej, dokładniej, uważniej, już nie w gąszczu plakatowych różnorodności.
Prace Szymankiewicza były pokazywane na wystawach i przeglądach w Europie, Azji i obu Amerykach, a na swoim koncie ma liczne wyróżnienia i nagrody, dzięki którym świat dokładnie wie, co słychać w Polsce, bo ten plakat, niczym Radio Wolna Europa w czasach kryzysu, był przekaźnikiem naszych prawd i bolączek, w odróżnieniu od polskiego radia i polskiej telewizji.
Charakterystyczne dla prac Szymankiewicza są minimalizm i zdolność do uproszczania znanych symboli, co robi wyraziście, nie estetyzując formy. Artysta demaskuje i ujawnia bolączki życia społecznego i politycznego, światopoglądowych, polskopoglądowych sporów i podziałów.
Po wyborach parlamentarnych 2023 spodziewano się, że Szymankiewicz przejdzie na wcześniejszą emeryturę, co okazało się błędne. Ostatnie wybory do Parlamentu Europejskiego oraz wciąż nierealizowane, lekceważone konkretne postulaty, m.in. ustawa o związkach partnerskich, sprawiają, że Szymankiewicz jest cały czas bardzo potrzebny, by przypominać: nie bądźcie obojętni! Szymankiewicz, nazywany Zorro polskiego plakatu, z pełną mocą komunikuje, że faszyzmy, rasizmy, antysemityzmy, homofobie, fobie, autorytaryzmy to przemoc i zło.